Често наричана „Перлата на Близкия изток“, Йордания впечатлява туристите си със своите древни градове, таящи в себе си история и атмосфера от древни времена. В този блог ще ви разкажем малко повече за Йордания, като включим информация относно валутата, таксите, които ще се наложи да платите, както и няколко полезни съвета за посещението си  на Петра.

Гробницата “Al Khazneh“

ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЙОРДАНИЯ

Кралство Йордания е разположена на континента Азия и граничи с 4 държави: Ирак, Сирия, Саудитска Арабия и Израел. Границите ѝ се простират и до Акаба и Мъртво море. Столицата на Йордания е Аман, който е и най-големият по площ град на територията на страната.

Един от най-популярните, най-обичаните и посещавани градове в Йордания е изгубеният град Петра – едно от Седемте чудеса на света. Наричан още Земята на набатеите, Петра е включен в Списъка за световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО. В миналото градът  е бил важна пресечна точка на няколко държави и е наричан Финикия. Благодарение на местоположението си е имал възможност за развитие и растеж. Старият град е известен още като „Розовият град“, тъй като е издълбан в скалите, оцветени в различни нюанси на розовото.

Петра се намира в пустинята Вади Раба и е заобиколен от планини с безкрайно много проломи. За да достигнете до прочутата и най-атрактивна гробница, построена в скалите, където е сниман един от филмите за Индиана Джоунс, е необходимо да преминете през дългия един километър тесен каньон, наричан Ал Сик. Когато вървите през каньона, ще може да разгледате невероятните цветове и извивки, които скалите оформят. Това е и пътят, по който е минавала коприната от Китай и Индия за Сирия, Рим, Гърция и Египет.

След като вече сте прекосили каньона пеша или с файтон, ще стигнете до спиращата дъха съкровищница на Петра – гробницата “Al Khazneh”. Сградата е построена за набатейски цар.

Комплексът е изключително голям и предлага на своите посетители невероятни гледки, гробници и хранилища. Още от нещата, които могат да се видят, са: Археологическият музей, впечатляващият манастир “Ал Деир”, театър в римски стил, улици с колонади, храмове и дори обелиски.

Из целия комплекс е пълно с туристи, понякога дори е трудно да се разминете с преминаващите файтони докато минавате през каньона. Пред гробницата също има много хора и е трудно да си направите хубави снимки, но все пак не е невъзможно. 😊

Ние посетихме това вълшебно място през октомври, като го направихме през Египет. (Можете да прочетете за „Света на боговете и фараоните“ ТУК) Пътувахме с автобус, но не се поинтересувахме предварително колко време ще ни отнеме да стигнем до Петра. Това се оказа и най-голямата ни грешка. Пътуването беше тежко, защото тръгнахме в 1:00 ч. през нощта от курорта Шарм ел Шейх с много непознати туристи от различни държави. Бяхме общо 4 автобуса, всеки от които имаше свой екскурзовод. За нещастие, нашият не говореше добре английски и реши да превключи на руски, който ние не разбирахме…

След 2 часа път стигнахме до границата. Там ни очакваше изненада, защото трябваше да се придвижим по вода до Йордания. Екскурзоводите обясняваха, очевидно важни неща, които ние отчаяно се опитвахме да разберем, но уви – без успех. Тръгнахме след групата от туристи и след граничния пункт се качихме на ферибот. Плавахме 45 минути до Акаба. От там отново ни качиха на автобуси и продължихме още 2 часа до Петра. Стори ни се, че пътувахме 2 дни и след като слязохме от автобуса, коленете ни бяха омекнали, но си струваше.

Пристанището в Акаба

ВАЛУТА И ТАКСА

Официалната валута в Йордания е йордански динар (JOD), но можете да пазарувате и в долари. Цената за еднодневно пребиваване на територията на културния комплекс в Петра е 50 JOD или 70 $, за два дни  – 55 JOD и за три дни – 60 JOD. За да посетите всичко и да разгледате цялостно града, ще са ви необходими около 4 дни.

Входни билети за Историческия комплекс

СЪВЕТИ ПРИ ПОСЕЩЕНИЕ НА ПЕТРА

– Също както и в Египет, водата не бива да се консумира, освен ако не е бутилирана.

– Хубаво е да посетите Петра през пролетта или есента, защото през лятото е много горещо, а през зимата има обилни валежи и разходките ви ще бъдат „меко казано“ провалени.

– Търговците обичат да се пазарят, затова не изпускайте възможността 😊

– Бъдете внимателни, защото често местните се опитват да ви излъжат. Понякога предлагат фалшиви стоки, твърдейки, че са оригинални или местни. При гробницата “Al Khazneh” можете да се изкачите нависоко и да видите съкровищницата от там. Точно преди пътеката, по която може да го направите, стоят бедуини, които на своя глава искат входна такса, но запомнете, че вече сте заплатили достатъчно висока цена, за да влезете в комплекса, и това удоволствие е напълно безплатно.

– Нещата, които можете да си купите от Петра, са бедуински шал, „Лампата на Аладин“, разнообразни подправки или някой традиционен арабски сладкиш.

Горещо ви препоръчваме това силно енергийно място, на което ще се сблъскате с много топлина и гостоприемство  от местните.

Оставяме ви да мечтаете  до следващата ни среща!

Споделете

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *